07jul

Wanneer moet je marketing automation gebruiken?

Ieder bedrijf functioneert met het doel om meer inkomsten te genereren. Meer inkomsten komen van kwaliteitsklanten, die vaak de beste leads waren voordat ze converteerden. Het is een domino-effect dat begint wanneer een webbezoeker de eerste belangstelling voor een merk of bedrijf toont.

Efficiënte marketeers zijn degenen die de interesses van verschillende bezoekers benutten en deze kanaliseren in lijn met de visie van een organisatie. Dit helpt hen uiteindelijk om de persoonlijke betrokkenheid te bieden die bezoekers nodig hebben om leads en uiteindelijk loyale klanten te worden.

Marketingautomatisering is al enige tijd aan de gang, maar gaat vanaf nu echt zijn vruchten afwerpen. Hoewel automatisering van oudsher werd beschouwd als een manier om handmatige taken te verminderen, de zaken te versnellen en marketeers in staat te stellen snel berichten te leveren op basis van sjablonen, zullen de meeste marketeers vandaag hier een andere mening over hebben.

In feite wordt marketingautomatisering steeds meer een middel om een gepersonaliseerde conversiereis te geven voor iedere lead. Marketingautomatisering heeft de menselijke kant hersteld voor iedere boodschap en ieder proces. U kunt nu tijd besparen én uw leads en klanten individuele ervaringen laten opdoen.

Marketingautomatisering helpt marketeers bij het gebruiken van geavanceerde manieren om merken te genereren en omzet te laten groeien. Het is een moderne aanpak om de traditionele aspecten van marketing te bereiken. En daarmee is het niet langer alleen beschikbaar voor grote ondernemingen en internationale bedrijven. De waarheid is dat marketingautomatisering nu van toepassing is op bedrijven van alle soorten en maten. Of je nu een Start-up bent, in je groei fase zit, of al lang en stabiel aanwezig bent in de markt. Zoho MarketingHub realiseert in de behoefte om de lead-to-customer-reis te stroomlijnen en uw marketingtoepassingen en -functies op één plaats te orkestreren.

Weten wat de kracht is van automatisering, wanneer is de perfecte tijd om er mee aan de slag te gaan? Wanneer moet u marketingautomatisering voor uw merk gebruiken?

Belangrijke dingen eerst! Voer een eenvoudige controle uit met enkele van deze punten:

  • U probeert het gedrag van uw website en bezoekers van web applicaties te identificeren, volgen en analyseren.
  • U wilt profiteren van voordelen voor uw merk over meerdere kanalen (e-mail, sms, sociale media).
  • U bent op zoek naar een georganiseerde en toegesneden manier om uw leads te betrekken bij uw activiteiten.
  • Het genereren, voeden en kwalificeren van leads vormen de ruggengraat van uw marketinginspanningen.
  • U wilt leads filteren op basis van betrokkenheidsniveaus en interesses.
  • Uw verkoopteam streeft naar een snellere en soepelere conversiecyclus van lead naar klant.
  • Schaalvergroting op meerdere platforms is waar uw merk naar streeft.
  • Het meten van de opbrengstprestaties van elke marketingcampagne is één van uw directe doelen.
  • U hebt een geïntegreerd systeem nodig waarmee u verbinding kunt maken met tal van services en al uw marketingactiviteiten op één plaats kunt uitvoeren.
  • De marketing- en verkoopinspanningen van uw bedrijf moeten effectief samenwerken.

Heb je “ja” geantwoord op de meeste of al deze punten? Welkom dan aan boord! Mobile XL wacht op u om u te helpen al deze dingen, en meer, met succes uit te voeren.

Dus wat is marketingautomatisering in een notendop? Het is een gemechaniseerd hulpmiddel om u te helpen uw marketingactiviteiten op een meer menselijke manier uit te voeren.

Probeer de robuuste functies van Zoho MarketingHub, die helpen bij leadbeheer, webgedragsmarketing, multichannel betrokkenheid, gepersonaliseerde customer journeys, ROI-metingen en meer.

Voor meer informatie maak vrijblijvend een afspraak.

Leave a comment

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Call Now Button