Horeca vergroot omzet.

De Restaurant App zorgt voor hogere klanten retentie en betere promotie.




Restaurant App

Bereik je gasten op hun smartphones. Met je eigen restaurant app ben je eenvoudiger in contact met je gasten, en kan je ze makkelijker verleiden tot een bezoek. Bestel nu je eigen restaurant.

Goed contact met je klanten is cruciaal. Met een restaurant app ben je verzekerd dat het contact beter is en vaker plaatsvind, met als gevolg meer herhaalbezoeken.

Wat zit er o.a. in de Restaurant App
  • De wijzigingen van het menu
  • Thema avonden en andere evenementen
  • Workshops
  • Ambiance impressies d.m.v. foto’s en video’s
  • Proeverijen
  • Digitale klantenkaart op de smartphone
Klantenkaart op de smartphone

Met de klantenkaart in de restaurant app, sparen klanten voor cadeaus of kortingen.
Losse klanten- of spaarkaarten zijn niet langer nodig. Met de loyalty klantenkaart heb je als horeca ondernemer altijd duidelijk overzicht in bezoeken en bestedingen per klant.

Het updaten van de app is gratis, dus je menu aanpassingen kan je doen wanneer jij dat wil. Met gerichte campagnes komen je klanten vaker terug, en kan je de omzet per klant verhogen. Uiteraard kunnen klanten direct reserveren vanuit de app, je direct bellen of met de interactieve map de route naar je restaurant direct gebruiken.

Waarom heeft een restaurant een eigen app nodig?

We hebben toch een website, wat zijn de voordelen van een app? Eigenlijk is het heel eenvoudig. Apps zorgen veel meer dan website dat bezoekers terugkeren! Lees verder hoe de restaurant app je omzet kan verhogen.

Met je eigen Restaurant App kan je gasten blijven verwelkomen. Ook wanneer ze niet in je restaurant op bezoek zijn sta je toch in contact met hen. Een App levert veel meer op dan je website zelfs wanneer je website responsive is.

Wat doe je nu aan communicatie naar je gasten? Zijn je marketing activiteiten effectief genoeg? Met de e-mail die je regelmatig naar je gasten stuur wil je ze waarschijnlijk naar de website sturen? Heb je enig idee wat het resultaat hiervan is? Wat dacht je van  de gehele restaurantbeleving op de smartphone van je gasten, inclusief je dagelijkse aanbieding en al je sociale media op één plek? Dan krijgen je berichten ineens veel meer aandacht dan nu tussen alle onzin verhalen waar de social media kanalen vol mee staan? Uit onderzoek is gebleken dat mensen een tafel meestal reserveren op hun werk? Bellen valt dan veel te veel op tussen de collega’s dus doen we dit veel liever online. Met je eigen Restaurant app is het zo gebeurt.

Restaurant app geeft de mobiele gast exact wat ze verwacht

Zoals ieder persoon tegenwoordig zijn je gasten verzot op hun smartphone. En ze gebruiken hem altijd en overal. Dus ook voor het zoeken naar een restaurant. Ze bekijken het menu, verifiëren de openingstijden, en lezen uiteraard de recensies voordat ze een tafel boeken. Een snelle en goede mobiele gebruikerservaring is daarbij cruciaal en die bereik je vooral met een mobiele app. Apps gebruiken de eigenschappen en mogelijkheden van de smartphone optimaal. Met één klik kan er meet de app gebeld of gemaild worden. Een tafel reserveren en direct de route naar het restaurant worden opgevraagd en plannen met de interactieve routemap op de restaurant App. Je gasten hebben dit alles en nog veel meer binnen handbereik met één klik op het scherm.

Communicatie met en naar de gast binnen handbereik

Een groter commitment kan je van je gasten niet krijgen. Het logo van je restaurant als app icoon duidelijk zichtbaar op de smartphone van je gasten. Met één druk op de knop kan de gaste met je communiceren en de interactie is tot stand gekomen. In vergelijking met je website zijn dat veel minder handelingen. Tel maar eens mee: open de browser, wachten op verbinding, de favoriete website opvragen of zelfs het www adres of een zoekopdracht intikken. Want of we het nu leuk vinden of niet, maar veel geduld hebben onze gasten tegenwoordig niet meer. De restaurant app verwelkomt de klant “Hallo, leuk om je weer te zien! Wat mag ik voor je doen?” Iedere keer wanneer iemand op z’n smartphone kijkt. Makkelijker kun je het je gasten niet maken. Reserveren wordt wel heel eenvoudig.

Restaurantervaring begint mobiel

Bij het openen van de app wordt de gast op een unieke en gastvrije manier welkom geheten. De restaurantervaring die je de klant zo graag wil geven begint al op het scherm. Alle informatie en sociale media, inclusief je Facebook pagina, worden professioneel en aantrekkelijk gepresenteerd in je eigen huisstijl. Browsen door bijvoorbeeld menu’s gaat snel en is optimaal afgestemd op de mobiele telefoon. Je leidt je gasten soepel naar een reservering.

Nieuwe marketingmogelijkheden

De restaurant app geeft je een wereld aan nieuwe marketingmogelijkheden. Apps hebben de mogelijkheid om direct te communiceren met gebruikers: stuur je gasten een speciale aanbieding, geef korting op rustige dagen en informeer de gasten over speciale evenementen, zoals bijvoorbeeld proeverijen of workshops. Maar ook je dagelijkse speciale aanbieding staat standaard op de mobiele telefoon van je gasten.

Door het versturen van pushberichten naar je gasten, is het mogelijk om ze allemaal tegelijk of op basis van een bepaald profiel, perfect te verleiden. Met behulp van de GPS informatie stuur je bijvoorbeeld alleen een bericht naar alle gasten die in de buurt zijn. Heb je een paar tafels over voor de lunch of een rustige avond? Stuur iedereen binnen een straal van een kilometer een lekkere aanbieding.

Je kunt deze berichten van te voren inplannen en automatisch tot op de minuut nauwkeurig laten versturen. Of je stuurt ze a la minute vanuit de app op je eigen smartphone. Pushberichten zijn gratis en een hele effectieve manier van adverteren die je er met een app bij krijgt.

Restaurant app met loyaliteitsprogramma

Gasten van een restaurant zijn vaak loyale klanten. Zijn ze eenmaal fan van je restaurant, dan is de kans groot dat je hen terugziet. Zeker wanneer je ze ook nog eens goed informeer en speciaal behandel. Iedereen die je restaurant app installeert is geïnteresseerd in jouw restaurant en zeer waarschijnlijk eenvoudig te motiveren zijn om nog eens te reserveren. Een app moedigt gasten sterk aan om vaker en sneller terug te komen. Voor je restaurant betekent dit meer omzet.

Een loyaliteitsprogramma voor je vaste klanten is ook een effectieve manier om je gasten sneller terug te zien. Alle functionaliteiten die je daarvoor nodig bent zitten standaard in de restaurant app. Dus weg met al die plastic pasjes en stempelkaarten. De app geeft je direct een heel modern en gemakkelijk spaarsysteem dat volledig via de smartphone gaat. Je hebt altijd inzicht in de spaarsaldi en kan dus je acties daar weer op aanpassen.

Met een app kun jij je gasten nog iets extra’s bieden: geef kookdemonstraties of deel een paar van je recepten. Zo weet je zeker dat de gast jouw app blijft gebruiken.

Bestel je eigen restaurant app vandaag nog!