Zoho CRM voor verkoopteams





Zoho CRM geeft een boost aan je verkoopteam

Verkopen is een essentieel onderdeel van iedere organisatie. Met Zoho CRM win je meer klanten voor je win. Des te meer verkopen per klant je realiseert, des te sneller stijgt je omzet.



Verkort de doorlooptijd van lead naar klant aanzienlijk

Met meer omzet wordt het mogelijk meer te investeren in de belangrijke onderdelen van je organisatie, zoals het uitbreiden van je portfolio, verhogen van je marketing budget, openen van een nieuwe locatie, in dienst nemen van meer medewerkers of het belonen van de meest waardevolle medewerkers. De groei van je organisatie hang samen met de mogelijkheden die je verkoopteam heeft om prospects om te zetten naar klanten. Het succes van je verkoopteam is grotendeels afhankelijk van de “tools” en de processen waar ze mee moeten werken.  Zoho CRM heeft alle essentiële “tools” voor een goed verkoopteam. Zodat de verkopers kunnen excelleren in het kwalificeren van prospects, orders scoren en bestaande klanten behouden.




Zoho CRM example

GRATIS voor alle nieuwe Zoho klanten

Zoho Gratis Boeken

Kwalificeren van Leads

Leads zijn personen die geïnteresseerd zijn in je product of dienst. Succesvolle marketing campagnes creëren interesse in deze producen of diensten. En hier komen leads uit voort. Uiteraard komen leads vanuit verschillende kanalen. Een lead kan iemand zijn die je bedrijfsgegevens online heeft gevonden of via een e-mail die je verstuurd had. Maar ook vanuit een referentie van een vriend of collega.  Het kan iemand zijn die je marketing campagne heft gezien en een formulier heft ingevuld op de website om additionele informatie te verkrijgen over je product of dienst. Maar het kan ook iemand zijn die je hebt geïnteresseerd via Social Media. Of gewoon iemand die zijn visitekaartje heft gegeven op bijvoorbeeld een beurs of evenement.

Gedurende het proces dat je deze leads ontvangt moet je gaan onderzoeken of deze mensen echt voldoende interesse hebben in je product of dienst, dit noemen we lead kwalificatie.

Afhankelijk van de interesse van een lead ga je proberen je product of dienst te verkopen. Of je gaat de lead warmhouden tot ze wel zover zijn om je product of dienst aan te schaffen. Tenslotte heeft de snelheid waarmee je verkoopteam leads omzet naar orders een grote invloed op je bedrijf. Om de interesse te bepalen van de leads heb je slimme “tools” nodig om de activiteiten te managen. Om prioriteiten te stellen tussen de leads, zodat je verkoopteam de aandacht heeft voor de leads die de meeste kans van slagen hebben om omgezet te worden naar een klant. En in de tussentijd zullen je marketing team en je interne salesteam de overige leads warmhouden tot ze warm genoeg zijn om door je verkoopteam te worden opgevolgd.


10 Redenen om voor Zoho te kiezen

Focus op je business

Gemaakt voor de wereld van vandaag

Je informatie is veilig

Uitgebreid portfolio

Snelle innovatie

Prijswinnende software

Zeer goede klantenservice

Geen lock-in

Waarde is een extra functionaliteit

Gratis licenties (zonder reclame)


Verkopen van prospect naar klant

Het proces van het omzetten van gekwalificeerde leads naar klanten is per industrie of bedrijf verschillend. Tijdens veel van de verkoopprocessen wordt vaak informatie per e-mail verstuurd over de dienst of product. Documenten worden gedeeld met de lead, afspraken worden gemaakt, offertes opgesteld en voorwaarden worden onderhandeld en als het goed is worden uiteindelijk de contracten ondertekend. De sleutel van een goed verkoopproces zijn efficiency en betrouwbaarheid. Het verkoopproces moet iedere keer weer goed werken. Zoho CRM is een oplossing die zowel voor vaste verticals als voor flexibele processen toegepast kan worden. Hoe uniek je verkoopteam ook is Zoho CRM kan aangepast worden aan de processen voor jouw bedrijf.

Zoho CRM Lead Kwalificatie


Zoho CRM verkoop proces

Een efficiënt verkoopproces zorgt voor productiviteit

Verkoopsoftware verbetert de productiviteit binnen ieder kanaal waar verkoop gesprekken plaatsvinden. Of dit nu via de telefoon is, met e-mail, social media of via de chat op de website. Zelf bij persoonlijke gesprekken op locatie van de prospect. Aangezien verkoop processen herhaald kunnen (moeten) worden kunnen slimme oplossingen zoals Zoho CRM een boost geven aan de productiviteit van mensen. Door het automatiseren van processen kan Zoho CRM het werk van de verkopers makkelijker maken en hen laten focussen op het bouwen van een relatie met potentiële klanten. Om zodoende leads om te zetten naar meer orders. En aangezien Zoho CRM ingebouwde rapporteringsmogelijkheden heeft heb je als management alle informatie om te zien hoe de organisatie en de mensen presteren. Het is zelfs mogelijk om competities op te zetten tussen de verkopers om op die manier op een leuke manier hen te motiveren. En de winnaars van je team uiteraard te belonen.


Klanten behouden

Wanneer er hard is gewerkt om een nieuwe klant te verkrijgen, wil je ook alles in het werk stellen om de klant te behouden. Klanten worden niet behouden doordat je ze iets hebt verkocht, maar doordat je aan hun verwachtingen hebt voldaan en de klant gelukkig hebt gemaakt. Het sluiten van een deal betekent het aangaan van een relatie. Wanneer je de klant wil behouden moet je die relatie onderhouden.

Op de hoogte blijven van klant vragen, de status van het project verifiëren en regelmatig communiceren in je eigen team zijn goede manieren om de relatie met je klanten te behouden. Als je echt wil laten zien dat je om ze geeft, stuur ze ook een bericht met de feestdagen en vraag ze om hun mening nadat de order is verkregen.

Blijf met de klant communiceren, zelfs wanneer er op dat moment geen order te krijgen is. Dit helpt je in het realiseren van een goede basis van je relatie en je klant voor een lange tijd te behouden.


Zoho CRM

Ons professional service aanbod

Implementatie Diensten

Wij zorgen dat je heel snel de ZoHo oplossing in je organisatie hebt gerealiseerd, zodat je snel de voordelen gaat ervaren

Training en Opleiding

We zorgen er voor dat je medewerkers snel de weg weten in ZoHo zodat ze het maximale kunnen halen uit de ZoHo applicaties

Migraties

Wil je reeds bestaande data uit andere systemen in ZoHo overzetten dan doen we dit snel en nauwkeurig voor je.



Start nu je gratis Zoho CRM Account

  • Verkoop Signalen
  • Email
  • Telefonie
  • Social
  • Live Chat
  • Portals
  • Rapportage
  • Forecasting
  • en nog vele andere ...

€ 12,-/Maand


Heb je vragen?


Wij helpen je je organisatie een boost te geven. Laat de technologie voor je werken.


Gratis advies