Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /www/wp-content/themes/siber/single.php on line 52
18dec

Hoe je na de kerstvakantie blijft verkopen



Wanneer de kerstvakantie eindigt, zal je verkoop zeker vertragen. Hoewel de feestdagen zelf geweldig kunnen zijn om je inkomsten te verhogen, vereist het vasthouden van het momentum extra inspanningen en moeten bedrijven slimme tactieken bedenken om de seizoensvertraging te verslaan. Hier zijn een paar tips om je verkoop na de vakantie hoog te houden.

Ga verder waar je bent gebleven

Misschien is het beste wat je kunt doen als je weer aan het werk gaat, doen wat je het beste kunt: verkopen. In plaats van te brainstormen over iets nieuws en iets fris vanwege het nieuwe jaar, richt je op wat tot nu toe goed heeft gewerkt. Open je CRM, bekijk openstaande taken, vastgelopen deals en notities en ga aan de slag! Als je het eenmaal in de flow zit heb je niet meer het gevoel dat het ‘het seizoen na de vakantie is’, maar voelt het gewoon als weer een dag bij sales.

Schrijf een leuke wedstrijd uit na de vakantie

Schrijf een wedstrijd uit waarmee je klanten hun vakantiegevoel opnieuw beleven, doe aanbiedingen en geef incentives als dank voor hun deelname.

Waarom wedstrijden?

Voor veel bedrijven leveren sociale “wedstrijden” het grootste rendement op voor de kleinste investering in tijd en geld. Een wedstrijd zo simpel als het aanmoedigen van je klanten om hun gekste kerstcadeau te delen en hen een prijs of korting te bieden voor deelname, kan een geweldige kans zijn om je producten of diensten te promoten.

Zorg voor een uitstekende klantenservice

Een van de beste manieren om de verkoopdaling na de vakantie een halt toe te roepen, is door klantenservice van topkwaliteit te bieden. Klanten, vooral nieuwe klanten, kunnen heel veel vragen hebben over producten die ze onlangs bij jou hebben gekocht (of als kerstcadeau gekregen). Als je niet snel reageert, kunnen mensen gefrustreerd raken. Afhankelijk van jouw reactietijd, kunnen klanten zelfs een product retourneren, om terugbetaling vragen of op sociale media gaan klagen.

Doe extra moeite om de beste kwaliteitsondersteuning te bieden in de tijd direct na de vakantie en zorg ervoor dat al jouw klanten worden gehoord en dat hun problemen worden oplost. Door ervoor te zorgen dat jouw ondersteuning tijdig en persoonlijk is, kun je restituties voorkomen en terugkerende klanten voor je bedrijf genereren.

Retarget and remarket

Ken je de ‘regel van zeven’? Simpel gezegd, volgens deze regel gaan mensen sneller over tot koop als ze de naam, het logo, of je producten zeven keer hebben gezien.

Deze regel bestaat omdat marketeers over de hele wereld hebben opgemerkt dat hoe vaker mensen een product of merk zien, hoe groter de kans is dat ze converteren en kopen. Gebruik retargeting om te profiteren van de grote toestroom van verkeer die je tijdens de feestdagen hebt gezien. Toon advertenties aan eerdere bezoekers op basis van hun huidige fase in de conversietrechter. Als ze al een aankoop bij je hebben gedaan, promoot je aanvullende producten.

Lanceer een nieuw product

Op het moment dat de meeste marketeers zich settelen, is het tijd om het spel op te voeren. Val op in de massa door een nieuw product te lanceren.

Het nieuwe jaar is hiervoor het perfecte moment. Vanuit psychologisch oogpunt zitten klanten in de ‘nieuwe’ mentaliteit. Nieuw jaar, nieuwe jij, nieuwe voornemens, nieuw alles. Klanten zijn bereid om te converteren voor nieuwe items. Stel je marketinggids samen, start een overtuigende lancering en bied vroegboekkortingen op aankomende producten om je winkel een concurrentievoordeel te geven.

Gebruik upselling-strategieën

Volgens een door Amazon gedeeld rapport is de tendens de omzet 35% opschaalt dankzij een effectieve upsell-marketingstrategie.

Upselling is wanneer je de klant een duurder product of uitgebreider productpakket verkoopt dan de koper oorspronkelijk van plan was. Vergroot dus je klantenbestand met de meest geavanceerde vorm van upselling.

Door de juiste plaats voor upselling te kiezen, zoals bij het afrekenen, op je startpagina, of op een productpagina, kunt je jouw verkoopstrategie beter segmenteren. Zorg voor de juiste taal om ervoor te zorgen dat je gebruikers de voordelen zien van het kopen van meer producten.

Val niet stil

Na de feestdagen zijn retailers uitgeput. We gaan er vaak vanuit dat klanten dat ook zijn. Maar ze zijn er nog steeds. Dit kan het perfecte moment zijn om met je bedrijf de aandacht te trekken. Wakker interesse bij je potentiële klanten aan met iets heel ongewoons en aantrekkelijks. Als je luidruchtig bent als iedereen stil is, ben jij degene waar mensen op letten.

Deze tactieken kunnen je helpen om de verkoopmalaise na de feestdagen te doorstaan. Het beste is om niet te verdwijnen. Verras je klanten. Houd ze geïnteresseerd om zo je ​​verkoop en winst hoog te houden.

Dit artikel is een vertaling en bewerking van deze blog.

 

Call Now ButtonSnel contact