Zoho Desk Mobile
help desk software icon

Supportdesk software

Support Software - een introductie

Supportdesk software is een pakket met softwareprogramma’s dat klantenservicemedewerkers helpt snel vragen en klachten van klanten te ontvangen, te verwerken en te beantwoorden. Op welke manier het klantcontact verloopt, maakt daarbij niet uit. De helpdesk software centraliseert de gegevens die via telefoon, e-mail, livechat, whatsapp of social media binnenkomen. Zo heeft je klantenservice of support team in realtime toegang tot actuele informatie. Supportdesk software werkt het beste wanneer het deel uit maakt van je CRM-software.

Klanttevredenheid is essentieel voor het voortbestaan van elk bedrijf. Je doet er waarschijnlijk alles aan om je klanten zo goed mogelijk te bedienen. Maar het is nooit volledig uit te sluiten dat er ondanks je inspanningen toch een klacht over je product of dienstverlening binnenkomt. Een klacht moet je altijd snel en doeltreffend behandelen. Zo kan je van een klagende klant alsnog een tevreden klant maken. Daarbij is supportdesksoftware van onschatbare waarde.

Voordelen voor je klanten

Van goede supportdesksoftware worden vertegenwoordigers productiever en krijgen klanten meer mogelijkheden. Klanten ontvangen snel een reactie, er wordt transparant met ze gecommuniceerd, ze krijgen effectieve oplossingen en ze krijgen voor een deel selfservice. Via een portal kunnen klanten de status van hun ticket bekijken. Je hebt ook een mogelijkheid om de antwoorden op veel gestelde vragen in de klantenportal te verzamelen. Je kan de helpdesksoftware zo instellen dat de klant direct een automatische mail ontvangt met de bevestiging dat zijn vraag of klacht goed ontvangen werd. Die wordt door veel klanten als prettig ervaren.

Afstemming tussen collega’s

Supportdesk software brengt alle vragen, klachten en opmerkingen samen in één programma. Je klantenservicemedewerkers communiceren ook met elkaar via deze software en zien welke collega bezig is met een bepaalde klacht of klantvraag. Met de softwaretools bouw je eenvoudig een klantendossier op, waarin een lopende kwestie kort wordt samengevat. Zo kan iedereen op de afdeling meteen aan de slag en indien nodig het klantcontact van een collega overnemen. Dit heeft ook een groot voordeel voor de klant: hij of zij hoeft de situatie maar één keer uit te leggen. Via de support software vragen collega’s elkaar makkelijk om hulp. Doordat ieder contact aan iemand is toegewezen, is het bovendien uitgesloten dat twee collega’s aan hetzelfde probleem werken zonder het van elkaar te weten.

 

 

Support Desk structuur
Tickets

De manier waarop supportdesk software vragen, klachten en opmerkingen bij elkaar brengt en afhandelt, is met een ticketingsysteem. Elke vraag of klacht wordt omgezet in een ticket, waarbij ieder ticket een ticketnummer toegewezen krijgt. Ticketingsoftware maakt het je gemakkelijker om overzicht te houden van je klantcontact en prioriteiten te stellen voor de opvolging.

Uitgebreide mogelijkheden

Goede supportdesk software beschikt over een planbord/agenda om het overzicht te houden over de activiteiten van alle medewerkers. De software biedt overzichtelijke dashboards waarbij je inzicht krijgt in de performance van de klantenservice. En, als de software echt goed in elkaar zit, ontdek je snel de achterliggende oorzaken van bepaalde klachten en problemen.

Flexibiliteit omhoog, kosten omlaag

Goede supportdesk software beschikt over uitgebreide analyse- en rapportagemogelijkheden. Daarmee krijg je eenvoudig grip op je klantenservice of customer care. Het maakt bijvoorbeeld tracking van de bedrijfsresultaten en tekstuele analyse van livechats mogelijk. Je ziet in één oogopslag de status van openstaande tickets, bekijkt eenvoudig welke medewerkers uitzonderlijk presteren en deelt in een handomdraai je bevindingen met collega’s. Bovendien kun je helpdesksoftware eenvoudig koppelen aan of integreren met andere softwareprogramma’s, waardoor je nog meer inzichten krijgt. Je bereikbaarheid en flexibiliteit worden groter, terwijl je kosten dalen!

 

 

Zoho Desk
De multichannel supportdesk software maakt support via o.a. web, chat, whatsapp, e-mail en socialmedia eenvoudig.
Zoho Assist
Vanuit je supportdesk software direct toegang krijgen tot de computer van je klant. Voor snelle oplossingen.
Service Desk Plus
De Ferrari onder de supportdesk software oplossingen. Voor IT organisaties die alles er uit willen halen.

Probeer nu gratis het Zoho Unified Customer Experience Platform

Bedien de klant op zijn wenken in ieder stadia van de customer life cycle en maak van hen een ambassadeur van je merk. De Ferrari onder de CRM oplossingen. De ultieme versie van de Zoho Sales en Marketing mogelijkheden.

Zoho CRM Plus banner

 

 

Call Now ButtonSnel contact