Ticketingsoftware
help desk software icon

Ticketingsoftware

Ticketingsoftware - een introductie

Ticketingsoftware is het belangrijkste onderdeel van helpdesksoftware. Ieder bedrijf zegt dat de klant koning is, maar vaak zijn er nog heel wat verbeterpunten. En dat in een tijd waarin de klant steeds meer van bedrijven verwacht. Klanten gaan er vaak vanuit dat je bedrijf 24/7 bereikbaar is via het kanaal van hun keuze. E-mail, telefoon, chat, social media… Als afdeling klantenservice of customer care kan het knap lastig zijn het overzicht te houden en prioriteiten te stellen. Een ticketingsysteem is dé oplossing.

Ticketingsoftware maakt het helpen van klanten ordelijker en efficiënter. Het is software waarmee klantvragen gekoppeld worden aan een ticketnummer. Zo is het makkelijk om de klant en diens ‘helpdeksgeschiedenis’ terug te vinden. Daarnaast kun je in één oogopslag zien hoe het ervoor staat met de afhandeling van de vraag of klacht. Iedere ticket kun je namelijk een tag meegeven, bijvoorbeeld dat je met het probleem bezig bent, dat het probleem is opgelost, of dat een klant nog een definitief antwoord moet krijgen.

ticketingsoftware
Prioriteiten stellen

Klanten met een serieuze klacht hebben prioriteit boven een simpele vraag, maar je inbox kan al snel een warboel worden als er geen systeem in zit. Met ticketingsoftware krijgt ieder klantcontact een prioriteit mee. Bijvoorbeeld de hoogste prioriteit voor een gemelde storing en de laagste prioriteit voor een eenvoudig verzoek om informatie. Hieraan kun je eventuele deadlines koppelen binnen hoe veel tijd een vraag of klacht behandeld moet zijn.

Voordelen van een ticketsysteem

Het scheelt een hoop tijd als je niet iedere ochtend je mailbox na moet gaan en je social media onder de loep moet nemen om te kijken welke vragen en opmerkingen zijn binnengekomen en of er al iemand op heeft gereageerd. Dankzij een ticketsysteem heb je meteen duidelijkheid en kun je direct aan de slag. Ieder binnenkomend gesprek krijgt direct de juiste status, dus je hoeft je geen zorgen meer te maken dat je iets over het hoofd ziet! Het schakelen tussen de verschillende kanalen is ook verleden tijd. Of de vraag nu via WhatsApp of mail binnenkomt, álles is in één applicatie af te handelen. Je klantenservicemedewerkers houden hun hoofd koel en je klanten worden snel en efficiënt geholpen. Ticketingsoftware helpt uw medewerkers hiermee.

Zoho Desk
De multichannel helpdesk software maakt support via o.a. web, chat, whatsapp, e-mail en socialmedia eenvoudig.
Zoho Assist
Vanuit je helpdesk software direct toegang krijgen tot de computer van je klant. Voor snelle oplossingen.
Service Desk Plus
De Ferrari onder de helpdesk software oplossingen. Voor IT organisaties die alles er uit willen halen.

Probeer nu gratis het Zoho Unified Customer Experience Platform

Bedien de klant op zijn wenken in ieder stadia van de customer life cycle en maak van hen een ambassadeur van je merk. De Ferrari onder de CRM oplossingen. De ultieme versie van de Zoho Sales en Marketing mogelijkheden.

Zoho CRM Plus banner

 

 

Call Now ButtonSnel contact