04mrt

Mobile Marketing

Marketing = Smartphone

Smartphones zijn een eerste levensbehoefte in het moderne dagelijks leven en een onmisbaar item wanneer we op de weg. Daarmee zijn ze ook de perfecte methode geworden voor mobile marketing activiteiten richting de gebruikers van de Mobiele smartphone. Nielsen heeft onlangs gekeken naar de demografie van de smartphone-eigenaren. Ook is gekeken naar geslacht, ras en leeftijd, evenals het aandeel van de besturingssystemen.

Mobile Marketing meest effectief

In het derde kwartaal van 2016 heeft 12% van de smartphone-eigenaren aangeven dat ze recentelijk hun toestel hadden verkregen (binnen de laatste drie maanden). De penetratie van smartphones blijft snel stijgen. En groeit ongeveer acht procentpunt jaar-op-jaar van 80% in derde kwartaal 2015 naar 88% in het derde kwartaal 2016.

mobile marketing

In de leeftijdscategorie tot 45 jaar heeft iedereen een smartphone, dus is mobile marketing eigenlijk heel logisch.

Ook 65+ generatie te bereiken via smartphone

Wanneer we kijken naar de leeftijd van smartphone-eigenaren, dan is het niet vreemd dat de penetratie het hoogst is onder de jeugd 18-24 jaar, 98% van hen heeft een smartphone. De groep van 25-34 jaar, zit hen op de hielen, met een aandeel van 97%, en gevolgd door de groep van 35-44 jaar op 96%. Waardoor we eigenlijk kunnen stellen dat bijna iedereen in de leeftijd van 18 tot 45 een smartphone heeft.

En daar stopt het niet bij want ook van de oudere groepen heeft het merendeel een smartphone. Zelfs bij de 65+ generatie is de smartphone ruimschoots aanwezig met een aandeel van 65%.

Conclusie hiervan is dat de smartphone de perfecte marketing oplossing is om je klant te bereiken. Met je eigen App bereik je de klant op zijn kostbaarste bezit, namelijk op zijn mobiele smartphone.

 

Leave a comment

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Call Now Button