Verbinding met iedere bron
Je data ‘staan’ op diverse plekken, ze zijn verspreid over platte bestanden, feeds, databases, cloudopslagdiensten en online/offline toepassingen. Waar jouw gegevens zich ook bevinden, je kunt Zoho Analytics altijd gebruiken voor diepgaande analyses en rapportage. Gegevens worden automatisch gesynchroniseerd en kunnen periodiek worden ingepland.
Verbinden met populaire zakelijke toepassingen​.
Maak via kant en klare connectoren verbinding met populaire zakelijke toepassingen in verkoop, marketing, financiën, helpdesk, HR, IT en nog veel meer. Naast ingebouwde connectors kun je gebruikmaken van onze krachtige API’s voor gegevensimport en
gegevensintegratie om snel verbinding te maken met de gegevens in je online en offline toepassingen.
Voor elke actie een API​
Zoho Analytics biedt een uitgebreide reeks API’s voor elke actie. Er is een gegevens-API voor acties zoals het invoegen/bijwerken van gegevens, een modellerings-API voor acties zoals het toevoegen/verwijderen/hernoemen van kolommen en tabellen, een metagegevens-API voor het ophalen van informatie over de rapporten en dashboards, en nog veel meer.
Dashboards maken in een handomdraai​
Vanuit rapporten, tabellen en andere bestanden maak je eenvoudig dashboards. Je kan met ‘drill-downs’ interactief zien welke data erachter zit. Zo kan je effectief sales data, marketing data, financiële data of combinaties daarvan analyseren.
Verscheidenheid aan visualisaties​
Hoe wil je iets laten zien? De opties zijn bijna eindeloos. Je maakt onder andere gebruik van verschillende diagrammen, widgets, draaitabellen en tabelweergaven om inzichtelijke rapporten en dashboards te maken. Je kunt meerdere rapporten combineren tot één
prachtig dashboard met behulp van een editor met sleepfunctionaliteit. Je voegt eenvoudig afbeeldingen, opgemaakte tekst, widgets en webcomponenten toe aan de flexibele ontwerplay-out. Zo maak je het gemakkelijk voor je medewerkers om bijvoorbeeld KPI’s bij te houden.
Uitgebreide basisrapportering​
Standaard zitten er tientallen rapporteringen in Zoho Analytics, maar het programma is makkelijk uit te breiden en dynamisch. Wil je inzoomen op een bepaalde klant of onderwerp, op een bepaalde persoon of periode? Dat doe je met één muisklik. Je kunt de dashboards zelf personaliseren en aanpassen.
Snelheid en flexibiliteit​
Een belangrijke troef van Zoho Analytics is de snelheid. De software is in enkele dagen te integreren in je bedrijf. Daarna heb je instant rapporten en analyses op eender welk device, waar je ook bent. Je kunt snel handelen en kort op de bal spelen. Komt er een medewerker of een klant bij dan draait hij of zij de volgende dag al mee in de rapportering.
Interactief​
Je kunt een breed scala aan interactiemogelijkheden gebruiken zoals het weergeven van onderliggende gegevens, doorklikken, contextuele filters en nog veel meer. Zo voer je makkelijk ad-hoc analyses uit. Ook geografische gegevens kun je analyseren met interactieve kaarten. Zo meet en vergelijk je belangrijke cijfers op basis van land, regio, staat, provincie, postcode en zelfs breedte- en lengtegraad.
White label analytics​
Zoho Analytics biedt white label-oplossingen om de software volledig aan te kleden in je eigen huisstijl. Met je eigen merknaam en vanaf je eigen domein kun je dan je rapporten aanbieden aan (potentiële) klanten. Zoho Analytics in white label-vorm voorziet je dus van een naadloos geïntegreerde business intelligence-oplossing.