28jul

Een CRM-systeem: ontdek de voordelen

Klanten zijn de bestaansreden van elk bedrijf. Een CRM-systeem (Customer Relationship Management) draagt bij aan dit cruciale aspect. Een CRM ondersteunt en beheert de dagelijkse relaties met klanten, vanuit verschillende afdelingen en via verschillende kanalen van je bedrijf. Het is dan ook geen wonder dat een CRM-systeem voordelen heeft voor elk bedrijf. 

Waarom een CRM-systeem belangrijk is

Een CRM-systeem verzamelt, organiseert en beheert al je klant gerelateerde informatie. Hierdoor kun je onder andere communicatie stroomlijnen binnen je organisatie, gegevensbeheer verbeteren en de klantervaring voor elke individuele klant optimaliseren. Deze voordelen ontstaan doordat CRM één centrale locatie aanbiedt voor al je data. Als resultaat is de data bruikbaar door je hele organisatie ongeacht het tijdstip of fase van het werkproces.

Uit onderzoek blijkt dat bedrijven het vaak moeilijk vinden om te beslissen of zij een CRM nodig hebben voor hun organisatie. Een van de belangrijkste redenen hiervoor is omdat de voordelen ervan onbekend zijn. Daarom maken wij je graag wegwijs door voordelen van een CRM-systeem. Zoho CRM is gebruikt als voorbeeld in de volgende sectie om inzicht te bieden in de verschillende gebruiksscenario’s voor dit type systeem.  

 

De belangrijkste voordelen van een CRM-systeem

   1. Creëer zicht in de toekomst

Door het gebruik van een CRM ga je als bedrijf vooruit. Met een duidelijk zicht op het verkoopproces, inzicht in klanten en overzicht in prestaties en activiteiten uit het verleden heeft je bedrijf een betrouwbare bron om prognoses te maken. Ook stelt Zoho CRM je in staat om personaliseerbare rapporten voor je bedrijf te maken. Op deze manier heb je precies al je data die je nodig hebt voor je projecties.  

   2. Stroomlijn je teams

Afstemming tussen je teams is een belangrijk onderdeel van succes voor je bedrijf. Vooral de afstemming tussen verkoop, marketing en service helpt je bedrijf om alle fasen van het verkooptraject te stroomlijnen. Het gebruik van CRM zorgt ervoor dat gegevens en klantinformatie gedeeld wordt, zodat al je teams als een samenhangende eenheid kan werken. Zoho CRM maakt deze stroomlijning extra simpel doordat het systeem gekoppeld kan worden aan tools en applicaties, zoals Zoho Desk, Zoho Marketing Hub, Zoho SalesIQ en een marketplace met integratie mogelijkheden.  

   3. Automatiseer en creëer workflows

CRMs automatiseren terugkerende taken waardoor je tijdrovende, maar noodzakelijk werk wordt versneld. Automatiseren kan gegevensinvoer en het loggen van interacties omvatten, maar ook het voltooien van workflows. Workflows organiseren en voltooien verkoop-, marketing-, en serviceprocessen. Bij Zoho CRM worden je activiteiten zelfs geanalyseerd en workflows aangeraden. Zo werk je nog efficiënter.  

   4. Deel data met gemak

Zoals eerder benoemd zorgen CRMs ervoor dat al je data op één locatie wordt opgeslagen. Daardoor worden gegevens onmiddellijk gesynchroniseerd en bijgewerkt in je systeem. Jij en je team hebben daarom altijd toegang tot nauwkeurige data. Deze data kun je ook gemakkelijk delen intern met je team en extern met klanten en partners. 

   5. Centreer groei rondom je klanten

Leer je klanten beter kennen met CRM. Een uitgebreid CRM-systeem zoals Zoho CRM zorgt ervoor dat je ook bij snelle groei je klanten en prospects niet uit het oog verliest. De verschillende ingebouwde integraties maken het mogelijk om het algemene bedrijfsdoel en de dagelijkse activiteiten van verschillende afdelingen rondom je klant te centreren. Hierdoor groei je verder als organisatie én krijg je meer inzicht in je klanten.  

 

Wil jij meer kennis opdoen over een CRM-systeem zoals Zoho CRM? Ons team helpt je graag verder. Contacteer ons om meer te leren of installeer de demo versie van Zoho CRM vandaag nog om direct de voordelen te ervaren. 

Call Now Button