Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /www/wp-content/themes/siber/single.php on line 52
19mei

Waar je bij CRM op moet letten in dit thuiswerktijdperk

De volgende James Bond-film zou deze maand (april 2020) worden uitgebracht, ironisch genoeg getiteld No Time To Die.

Niemand zag deze pandemie aankomen en het is veilig om te zeggen dat het virus niet vriendelijk is geweest voor het bedrijfsleven – met name voor verkoopteams.

Hoewel het veel organisaties goed afgaat om thuis te werken, valt niet te ontkennen dat sommige bedrijven minder geluk hebben gehad en hun personeel hebben ontslagen om de kosten te drukken. Het is belangrijk om te begrijpen dat er genoeg andere opties zijn om eerst te verkennen voordat je drastische maatregelen neemt zoals inkrimping. Allereerst is er een methode die bekend staat als “right sizing”.

Hoe kan jij je bedrijf “right sizen”?

Als je uitgaven op het punt staan ​​het plafond te bereiken, zou je dan overwegen om over te stappen op meer betaalbare hulpmiddelen, of stagneer je liever?

Een van de slimste keuzes die je nu als bedrijf kunt maken, is het analyseren van je uitgaven om te bepalen welke aspecten van je operatie cruciaal zijn om je bedrijf overeind te houden. Begin met het aanbrengen van de noodzakelijke wijzigingen in terugkerende uitgaven, zoals de software die je team gebruikt, om ervoor te zorgen dat je niet betaalt voor tools met functiesets die je huidige behoeften te boven gaan – en dat is dus “right sizing”.

Het behouden van je klantenbestand is de grootste uitdaging voor jou en je team tijdens deze virusuitbraak, en je zult dit moeten doen vanuit huis, zonder het gemak van een gewone kantoorruimte. Hier lees je hoe je ideale CRM je kan helpen om efficiënt met je collega’s samen te werken zonder je te belasten met kosten:

# 1 Migreren naar een beter CRM

Je hebt een CRM nodig dat gemakkelijk, intuïtief en snel is bij het ‘onboarden’ en migreren van je belangrijke bedrijfsgegevens. Een goed CRM moet rekening houden met de noodzakelijke tijd en moeite van je personeel om zich volledig aan te passen aan een geheel andere set tools. Om nog maar te zwijgen over het uitputtende implementatieproces dat vaak duur is en in de meeste gevallen niet inclusief de kosten van je CRM. Om dit tegen te gaan, hebben CRM-bouwers zoals Zoho consequent hun inzet voor eenvoudige aanpassing en migratie bewezen.

# 2 Schaalbaarheid, schaalbaarheid, schaalbaarheid

Kan je CRM meegroeien met je bedrijf? Dit is een vaak over het hoofd geziene (maar cruciale) vraag bij het kiezen van een CRM. Veel bedrijven komen in de verleiding om toe te geven aan extravagante marketing en naamsbekendheid, en eindigen vaak met functies en bloatware die ze niet nodig hebben. Deze te ingewikkelde tools kunnen je dagelijkse productiviteit verstoren als je bedrijf nog niet in de ontwikkelingsfase is waarbij je wat aan de tools hebt. Idealiter zou je een CRM moeten kiezen die past bij de schaal van je bedrijf, met de optie om meer functionaliteit toe te voegen naarmate je groeit.

# 3 Ecosysteem

Je CRM moet integreren met de rest van je software-ecosysteem. Op een heel basaal niveau is je CRM een tool die gegevens ophaalt en informatie voor je formuleert. Wat zou je aan je CRM hebben als het geen verbinding kon maken met de andere tools die je gegevens samenvoegen en synthetiseren?

Een efficiënte productsuite moet alle productiviteitstools die je nodig hebt kunnen integreren en een ecosysteem mogelijk maken waarin al je tools naadloos met elkaar communiceren en samenwerken.

# 4 Prijs

Hoe vaak heeft je softwareleverancier zijn prijsstelling gewijzigd vanwege een nieuwe functie, een upgrade of zelfs vanwege inflatie? Vaak zijn deze upgrades niet nodig en zijn de nieuwe functies helemaal niet van toepassing op je werk. Dit is niet waar je om vroeg. Dit is het moment om je aan te passen aan slimmere, gebruiksvriendelijkere tools die redelijk geprijsd zijn om op te starten.

Als het op prijzen aankomt, moeten CRM-tools – een kerncomponent van elk bedrijf – consistent blijven. Nieuwe functies en upgrades maken deel uit van het pakket en mogen nooit van invloed zijn op de prijsovereenkomst.

We leven mee met elk bedrijf dat momenteel worstelt. Daarom zet Zoho zich in om krachtige software aan te bieden die past bij je bedrijf zoals het op dit moment opereert, zowel qua functies als qua betaalbaarheid.

Happy Selling!

Dit artikel is een vertaling en bewerking van deze blog.

 

Call Now ButtonSnel contact