Zoho Assist, dé oplossing voor pc-toegang op afstand, is geoptimaliseerd voor kleine en middelgrote bedrijven. Zoho Assist beschikt over softwarefuncties voor zowel interne als externe gebruikers. Voor intern gebruik is de software enerzijds ideaal voor medewerkers om op afstand toegang te krijgen tot kantoorcomputers, anderzijds voor IT-afdelingen om problemen met meerdere computers op te lossen.
Extern kun je met de software praktische, technische ondersteuning bieden aan je klanten. Het platform geeft prioriteit aan veiligheid, zodat de informatie van je klanten privé en veilig blijft. Nadat je een account op de Zoho Assist-website hebt gemaakt, krijg je een sessienummer en een link die je kunt e-mailen naar de gebruiker van de computer waartoe je toegang wil.  Met deze link wordt een client-app gedownload en uitgevoerd aan de andere kant.
Geen complexe installatie
Zoho Assist onderscheidt zich van andere remote acces software omdat het gebruikers in staat stelt om zelfs op onbeheerde computers te werken en problemen op te lossen. Het grootste voordeel is dat het systeem geen complexe installatie nodig heeft. Iedereen heeft het gebruik snel onder de knie omdat de interface intuïtief en eenvoudig is. De software is snel en biedt een zeer goede beeldkwaliteit.
Via je favoriete browser
De gehele externe ondersteunings- of onbeheerde sessie doe je via je favoriete webbrowser. Dit betekent dat je problemen van elke externe computer kunt oplossen, mits die een webbrowser heeft en verbinding heeft met internet.
Rapporten
De rapportagefunctionaliteit biedt bovendien veel geavanceerde opties, waardoor je nog beter kan analyseren, monitoren en plannen.