Maak je klantenservice overzichtelijker met de inzet van een ticketingsysteem

Met een goed ticketingsysteem houd je eenvoudig overzicht op alle berichten die binnenkomen, of dat nu via e-mail, social media of de chat op je website is. Alles wordt automatisch omgezet in overzichtelijke tickets binnen een centraal systeem. Zo kun jij sneller reageren en de best mogelijke klantenservice bieden.

Service met structuur

Elke klant verwacht snelle en persoonlijke service. Maar als de vragen via e-mail, chat, social media en telefoon tegelijk binnenstromen, raakt je al snel het overzicht kwijt. Hierdoor is de kans groot dat berichten blijven liggen, dubbele antwoorden worden gegeven of prioriteiten verkeerd worden ingeschat. Een ticketingsysteem voorkomt dit en helpt je om elke klant snel en persoonlijk te helpen.

Al je klantvragen op een plek

Met een ticketingsysteem wordt elk binnenkomend bericht automatisch omgezet in een ticket. Deze tickets verschijnen in een overzichtelijk dashboard, waardoor je altijd precies weet wat er speelt. Je verliest nooit meer een klantvraag uit het oog en kunt zo de best mogelijke service bieden.

 Automatisch toewijzen  

Binnenkomende tickets worden automatisch toegewezen aan de juiste medewerker of afdeling dankzij slimme ticketingsoftware. Bij Mobile XL zijn we gespecialiseerd in oplossingen die passen bij jouw organisatie. Zo werken we bijvoorbeeld met Zoho Desk. Daarmee automatiseer je terugkerende taken en houd je meer tijd over voor het bieden van uitstekende klantenservice.

Man with headphone and computer, call center, customer service and support. Flat vector illustration concept of distance work, distance education

Gestructureerde opvolging

Met een ticketingsysteem zie je in een oogopslag welke tickets openstaan, welke actie nodig is en waar je klant op wacht. Automatische meldingen zorgen ervoor dat elk verzoek op tijd wordt opgepakt. Zo hoef je je geen zorgen te maken dat iets over het hoofd wordt gezien, en weet je zeker dat je klanten snel en goed geholpen worden.

AI-ondersteuning

Moderne ticketingsystemen zetten ook kunstmatige intelligentie in om je te ondersteunen. AI kan klantvragen automatisch categoriseren of zelf antwoord-suggesties voorstellen. Zo bespaar je kostbare tijd, vooral bij veelvoorkomende vragen. Je team werkt efficiënter, en je klanten krijgen sneller een passend antwoord.

Veelgestelde vragen  

  • Wat is een ticketingsysteem?

    Een ticketingsysteem verzamelt klantvragen uit verschillende kanalen en zet ze om in overzichtelijke tickets die je efficiënt kunt opvolgen.

  • Waarom heb ik een ticketingsysteem nodig?

    Je werkt sneller, voorkomt dubbele antwoorden en verliest geen enkel bericht uit het oog.

  • Welke oplossingen bieden jullie aan?

    Wij werken o.a. met Zoho Desk, een flexibel en gebruiksvriendelijk ticketingsysteem.

  • Welke kanalen kan ik koppelen?

    Je kunt o.a. e-mail, live chat, contactformulieren, social media en telefoon integreren.

  • Wat doet AI precies in een ticketingsysteem?

    AI kan bijvoorbeeld e-mails automatisch analyseren, sentiment herkennen, standaardantwoorden voorstellen en routinetaken automatiseren.