Zoho Marketing Automation is een alles-in-één softwareprogramma voor marketingautomatisering. Hiermee beheer je al je marketingactiviteiten via meerdere kanalen tegelijk. Je genereert meer leads, maakt van prospects sneller klanten, en houd je klanten langer aan boord.
Je kiest eenvoudig het marketingmedium dat het beste bij je doelgroep past, of dat nu e-mail, social media, of chat is. Zoho Marketing Automation helpt je om het gesprek gaande te houden, zelfs als het gesprek van kanaal wisselt. Effectieve marketingcampagnes worden een fluitje van een cent.
Leads uit vele bronnen
Deelnemers aan (digitale) evenementen, mensen die zich inschrijven voor je nieuwsbrief, bezoekers van je landingspagina’s. Het zijn allemaal leads, omdat ze interesse tonen in je merk. Met Marketing Automation verzamel je al je potentiële klanten om ze vervolgens de best mogelijke customer journey te bieden.
Bied de beste ervaring
Het is belangrijk dat potentiële klanten weten dat jij er bent. Met leadbeheer presenteer jij je merk aantrekkelijk en bied je leads de beste ervaring voordat je concurrent het doet. Met leadbeheer stimuleer je leads om klant te worden, wijs je leads toe aan mensen uit je verkoopteam, en evalueer je het koopgedrag van leads als ze klant zijn geworden.
Inzichtelijke rapporten en analyse
Duidelijk opgestelde rapporten laten de cijfers per kanaal zien die voor jou werkelijk van belang zijn, van acquisitie tot klantloyaliteit. Je analyseert hoe effectief je verschillende campagnes op de verschillende kanalen zijn en hebt direct inzicht in je ROI’s. Dit helpt je om je acties aan te passen en je doelen sneller te bereiken. Dankzij Zoho Marketing Automation maak je steeds betere marketingbeslissingen.