Zoho Desk in vergelijking met Freshdesk
Zoho Desk en Freshdesk zijn beide bekende cloud-gebaseerde helpdesk software oplossingen die bedrijven helpen hun klantenservice te beheren en te optimaliseren. Maar welke van de twee is de beste optie voor jouw bedrijf? We leggen graag de verschillen uit, zodat jij de beste keuze kunt maken.
Verschil tussen Zoho Desk en Freshdesk
Hoewel zowel Zoho Desk als Freshdesk goede opties zijn, is er een duidelijk verschil tussen de twee software-oplossingen. Zoho Desk biedt aanzienlijk meer gebruiksgemak dan Freshdesk. Waar Freshdesk vaak veel tijd en moeite kost om te installeren en onder de knie te krijgen, is Zoho Desk eenvoudig te integreren en dat tegen lagere kosten. Met Zoho Desk kun je dus niet alleen tijd en geld besparen, maar ook de implementatie moeiteloos en efficiënt laten verlopen.
Compleet ticketbeheer
Met zowel Zoho Desk als Freshdesk kun je een naadloze service-ervaring bieden over verschillende kanalen. Bij Freshdesk zijn echter niet alle kanalen standaard inbegrepen. Sommige, zoals livechat en telefonie, moeten apart worden aangeschaft. Bij Zoho Desk zijn deze kanalen direct beschikbaar, zonder extra kosten. Bovendien draagt Zoho Desk bij aan hogere productiviteit en meer efficiëntie. Zo biedt Zoho Desk functies, zoals het direct toevoegen van notities over ticketresolutie aan je kennisbank, die niet beschikbaar zijn in Freshdesk.
Verhoogde productiviteit
In Zoho Desk worden tickets niet alleen in een chronologische lijst weergegeven, maar ook in verschillende kolommen. Dit is een functie die Zoho Desk biedt, maar Freshdesk niet heeft. Met deze functie worden tickets ingedeeld op basis van factoren zoals ticketstatus, prioriteit, klanttype of vervaldatum. Dit zorgt voor een veel overzichtelijker weergave voor je medewerkers, waardoor hun productiviteit aanzienlijk kan worden verhoogd. Ze hoeven hierdoor minder tijd te besteden aan het selecteren van de juiste tickets om aan te werken.
Eenvoudige automatisering
Zoho Desk maakt automatisering via workflows en SLA’s bijzonder eenvoudig. Met Zoho Desk kun je enkele processen met één druk op de knop automatiseren, terwijl je dit in Freshdesk vaak handmatig moet instellen. Bovendien zijn functies zoals round robin tickettoewijzing in Freshdesk alleen beschikbaar in duurdere abonnementen. Zoho Desk biedt ook een gebruiksvriendelijke drag-and-drop builder, waarmee je zonder technische kennis eenvoudig kunt automatiseren. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Antwoorden op je vragen
- Wat is Zoho Desk?
Zoho Desk is een cloud-gebaseerde helpdesk software oplossing die bedrijven helpt hun klantenservice te beheren en te optimaliseren.
- Wat onderscheidt Zoho Desk van alternatieven?
Zoho Desk geeft je direct de informatie die je nodig hebt, zonder dat je hoeft te zoeken. Het is ontworpen om zowel de ervaring van agenten die het dagelijks gebruiken, als die van eindgebruikers, te verbeteren.
- Wat zijn de voordelen van Zoho Desk?
Zoho Desk biedt een intuïtieve gebruikersinterface die perfect is voor supportteams van elke grootte. Het is ook eenvoudig te integreren met andere tools, zoals je CRM-software, en dat alles tegen een betaalbare prijs zonder verborgen kosten.
- Welke software biedt de meest complete oplossing?
Bij Zoho Desk zijn alle add-ons inbegrepen in de software, terwijl je bij Freshdesk vaak extra kosten moet maken om deze toe te voegen.
- Welke software oplossing is voordeliger?
Zoho Desk is de voordeligste optie. De meest uitgebreide versie is zelfs meer dan twee keer zo goedkoop als die van Freshdesk. Door over te stappen naar Zoho Desk bespaar je dus duidelijk meer.