Zoho Desk in vergelijking met Zendesk
Zoho Desk en Zendesk zijn beide bekende cloud-gebaseerde helpdesk software oplossingen die bedrijven helpen hun klantenservice te beheren en te optimaliseren. Maar welke van de twee is de beste optie voor jouw bedrijf? We leggen graag de verschillen uit, zodat jij de beste keuze kunt maken.
Verschil tussen Zoho Desk en Zendesk
Hoewel zowel Zoho Desk als Zendesk goede opties zijn, is er een duidelijk verschil tussen de twee software-oplossingen. Zoho Desk biedt namelijk een veel completer pakket dan Zendesk. Zendesk mist veel essentiële functies, waardoor je vaak afhankelijk bent van integraties van derden. Met Zoho Desk kun je niet alleen tijd en geld besparen, maar het biedt ook een alles-in-één oplossing die al je behoeften dekt.
Compleet ticketbeheer
Met zowel Zoho Desk als Zendesk kun je een naadloze service-ervaring bieden over verschillende kanalen. Bij Zendesk zijn echter niet alle kanalen standaard inbegrepen. Sommige, zoals live chat en telefonie, moeten apart worden aangeschaft. Bij Zoho Desk zijn deze kanalen direct beschikbaar, zonder extra kosten. Bovendien draagt Zoho Desk bij aan hogere productiviteit en meer efficiëntie. Zo biedt Zoho Desk functies, zoals voorgestelde artikelen, die niet beschikbaar zijn in Zendesk en waar je werknemers veel tijd mee kunnen besparen.
Verhoogde productiviteit
In Zoho Desk worden tickets niet alleen in een chronologische lijst weergegeven, maar ook in verschillende kolommen. Dit is een functie die Zoho Desk biedt, maar Zendesk niet heeft. Met deze functie worden tickets ingedeeld op basis van factoren zoals ticketstatus, prioriteit, klanttype of vervaldatum. Dit zorgt voor een veel overzichtelijker weergave voor je medewerkers, waardoor hun productiviteit aanzienlijk kan worden verhoogd. Ze hoeven hierdoor minder tijd te besteden aan het selecteren van de juiste tickets om aan te werken.
Eenvoudige automatisering
Zoho Desk en Zendesk maken automatisering via workflows en SLA’s bijzonder eenvoudig. Met beide software oplossingen kun je automatisch velden bijwerken, zoals de prioriteit van de tickets. Zoho Desk biedt daar bovenop een gebruiksvriendelijke drag-and-drop builder, waarmee je zonder technische kennis eenvoudig kunt automatiseren. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Antwoorden op je vragen
- Wat is Zoho Desk?
Zoho Desk is een cloud-gebaseerde helpdesk software oplossing die bedrijven helpt hun klantenservice te beheren en te optimaliseren.
- Wat onderscheidt Zoho Desk van alternatieven?
Zoho Desk geeft je direct de informatie die je nodig hebt, zonder dat je hoeft te zoeken. Het is ontworpen om zowel de ervaring van agenten die het dagelijks gebruiken, als die van eindgebruikers, te verbeteren.
- Wat zijn de voordelen van Zoho Desk?
Zoho Desk biedt een intuïtieve gebruikersinterface die perfect is voor supportteams van elke grootte. Het is ook eenvoudig te integreren met andere tools, zoals je CRM-software, en dat alles tegen een betaalbare prijs zonder verborgen kosten.
- Welke software biedt de meest complete oplossing?
Om Zendesk volledig te benutten, heb je meerdere applicaties nodig. Bij Zoho Desk is dit niet het geval, aangezien alles geïntegreerd is in één oplossing.
- Welke software oplossing is voordeliger?
Zoho Desk is de voordeligste optie. De meest uitgebreide versie is zelfs bijna drie keer zo goedkoop als die van Zendesk. Door over te stappen naar Zoho Desk bespaar je dus duidelijk meer.