Zoho Lens is ontworpen om professionals te helpen om problemen op afstand op te lossen en die om dat te kunnen doen een uitgebreid beeld van de situatie nodig hebben. Met Lens bekijk je problemen met apparatuur, van industriële machines tot servers, waar en wanneer je wilt via de smartphonecamera van een gebruiker op locatie.
Zoho Lens maakt gebruik van augmented reality (AR). Dat is een live, direct of indirect, beeld van de werkelijkheid waaraan elementen worden toegevoegd door een computer. Met AR-annotaties kunnen jij en je klant extra virtuele informatie toevoegen aan de live camerastream. Denk bijvoorbeeld aan schrijven en tekenen op het scherm en markeringen aanbrengen op 3D objecten. Dit zijn belangrijke functies die je helpen het probleem duidelijker te zien, beter samen te werken en problemen sneller op te lossen. Kortom, Zoho Lens kan een hoofdrol spelen bij het verbeteren van je bedrijfsvoering.
Live camerastreaming
Bekijk de camerastream via je smartphone of het slimme glas van je externe klant en geef instructies vanachter je bureau aan de hand van het live high definition videobeeld. Communiceren met je klant doe je via VoIP of tekstchat.
Beeld stilzetten en momentopnamen maken
Meer tijd nodig om een probleem te analyseren? Dan maak je eenvoudig een momentopname van de inkomende camerastream. Zo kun je ook specifieke gebeurtenissen tijdens de sessie documenteren. De camerastream zet je stil om bijvoorbeeld technische details nader te verkennen en bespreken. Sessies opnemen en later terugkijken, kan natuurlijk ook.
Tijd en geld besparen
Als je aan je bureau instructies kan geven om een probleem op te lossen, bespaar je (reis)tijd en geld. Je hoeft immers niet meer naar de klant, wat in deze tijd sowieso goed is. Technici ter plekke kunnen met behulp van hun smartphone het probleem aan een expert laten zien en in mum van tijd assistentie krijgen. Jouw klant verhoogt ondertussen zijn productiviteit, omdat zijn downtime afneemt.