Artificial Intelligence

Een low code platform zoals Zoho Creator zorgt ervoor dat AI niet langer alleen te gebruiken en te begrijpen is door experts. Met een low code platform breng je AI in een paar klikken naar je zakelijke apps, zonder dat je algoritmes hoeft te schrijven. Uit de gegevens in de app ontdekt AI zelf patronen. Zo maak en start je snel met slimme bedrijfstoepassingen.  

AI is een concept waarbij computers taken uitvoeren waar normaal gesproken menselijke intelligentie voor nodig is. AI is al tamelijk ingeburgerd in ons dagelijks leven, denk aan zoekmachines, spamfilters en robotstofzuigers. AI wordt ingezet bij gezichts- en
stemherkenning, het signaleren van patronen en het doen van onderzoek. In het bedrijfsleven kun je met AI resultaten voorspellen op basis van inzichten uit duizenden of zelfs miljoenen gegevens uit het verleden.

Computers kunnen grote hoeveelheden data verwerken en tegelijkertijd leren van fouten. De combinatie met AI helpt bij het interpreteren van die data. Door voortdurend enorme hoeveelheden gegevens in realtime te analyseren, is het mogelijk snel prioriteiten van klanten te begrijpen en behoeften te voorspellen. Zo stel je betere diagnoses, haal je meer uit bedrijfsapplicaties, en kan je beter voorspellen welke aankopen leads en klanten willen doen.

Voorspel resultaten

Op basis van AI kun jij je concurrentie voorblijven doordat je voorspellingen kan doen over het gedrag van leads en klanten. Zo kun je bijvoorbeeld een voorspelling doen over hoe groot de kans is dat een lead tot aankoop overgaat. En dat helpt je weer om te beslissen
waaraan je prioriteit moet geven. Dankzij AI weet je bijvoorbeeld ook op welk moment je klanten het meest waarschijnlijk zullen reageren, zodat je op het juiste moment gepersonaliseerde aanbiedingen en campagnes kunt verzenden. Dus, richt je op de potentiële kopers, voorspel wat ze zullen doen en laat hen de juiste content en aanbiedingen zien die hen sneller tot aankopen verleiden.

Interpreteer feedback, recensies, enquêtes en supporttickets

Met AI filter te eenvoudig de emotie van een (klant)bericht. Zo kun je teksten taggen als positief, negatief of neutraal. Je identificeert automatisch ontevreden klanten, categoriseert hun problemen en stelt prioriteiten. Je weet direct welke e-mails en supporttickets als eerste
moeten worden aangepakt. Zo is de kans groot dat je ontevreden klanten weer terugwint. Je filter niet alleen op emoties, maar ook op trefwoorden. Bijvoorbeeld om snel klantvragen te verzamelen. Binnen enkele seconden kan je met AI uit enorme datasets extraheren. Zet tekst om in tags en trefwoorden. Op deze manier kun je gemakkelijk zien waar je klanten om vragen, zonder alle gesprekken helemaal te lezen. Bovendien verkort je de reactietijd op tickets met de door AI voorgestelde standaardantwoorden uit je kennisbank.

Geen kansen missen

Met de AI die bijvoorbeeld in Zoho Creator zit, zorg je ervoor dat je potentiële klanten automatisch worden toegewezen aan de verkoper met de meest relevante vaardigheden en expertise, of dat nu een lokale vertegenwoordiger is of iemand die gespecialiseerd is in een specifiek onderwerp. Ook identificeer je de juiste producten voor upselling en crossselling, zodat je nooit meer een grote kans mist. Je geeft je marketing- en salesteam meer context door klantbestanden automatisch te verrijken met informatie die ze openbaar delen, zoals functiebenamingen, profielen op sociale media, bloglinks en huidige werkgever.

Houd je teams productief met intelligente automatisering

Met AI verhoog je de productiviteit van je marketing-, verkoop- en ondersteuningsteams met workflowsuggesties en AI-gestuurde chatbots. Zia, de door AI aangestuurde ‘assistent’ van Zoho kan aangepaste workflows voorstellen en de meest tijdrovende taken van je teams automatiseren met door AI gegenereerde macro’s die op maat zijn gemaakt om specifieke
workflows te stroomlijnen. Met de AI-gestuurde chatbots geef je klanten grotere selfservice door de on demand ondersteuning.
Waar het allemaal op neerkomt: AI zorgt vooral voor slimmere communicatie met je klanten.
Je kunt effectief inspelen op de behoeften van je klanten om de klanttevredenheid te verhogen.

Call Now Button