Zoho Bugtracker gebruikt intuïtieve dashboards en snelle aangepaste weergaven om bugs op te sporen, te organiseren en te beheren. Ontwikkelaars én eindgebruikers profiteren van vereenvoudigde tracking om controle te houden over hun huidige en toekomstige taken. En dankzij de ‘Kanban-weergave’ ziet iedereen welke bugs de prioriteit hebben.
Zoho Bugtracker biedt een interactief forum waar gebruikers de samenwerking kunnen stroomlijnen. Iedereen wordt over alle ontwikkelingen geïnformeerd wat ervoor zorgt dat alle neuzen dezelfde kant op staan en je maximaal gebruik kan maken van de talentcapaciteit van je bedrijf.
Omdat het projectbeheer zich op één locatie bevindt, vereenvoudigt Zoho Bugtracker taakbeheer en -controle en zorgt het halen van deadlines. Elke gebruiker heeft een rol met vooraf gedefinieerde rechten en op die manier worden bugs altijd aan de juiste persoon toegewezen en door de juiste persoon opgelost.
Met Zoho Bugtracker ontsnapt geen bug nog aan je aandacht. Zodra er één opduikt, ontvang je een melding. Vervolgens kan je bugs eenvoudig organiseren en bijhouden. Je voegt gemakkelijk opmerkingen toe aan de bugs vanuit de mail of de app. Wanneer bugs worden aangemaakt, bijgewerkt of opgelost krijgen jij en je team daar per e-mail een melding van. Zo is ieders werk op elkaar afgestemd. Vanuit het systeem kan je ook je klanten over de voortgang informeren, zodat je nooit onrealistische verwachtingen wekt. Zoho Bugtracker is gemakkelijk te implementeren en te gebruiken, ook zonder diepgaande kennis van development.
Velden, statussen en workflow aanpassen
Zoho Bugtracker bevat een heel arsenaal aan standaardfuncties die je allemaal gemakkelijk aanpast om ze specifiek op jouw behoeften af te stemmen. Breng bijvoorbeeld bugs is beeld zoals jij dat wil. Bewerk en herschik eenvoudig de standaardvelden, of maak nieuwe velden, zoals een tekst-, numeriek of datumveld, om bugs eenvoudiger te classificeren. Ook de statussen waarin een bug zich kan bevinden, kun je wijzigen. En met aangepaste workflows geef je individuele workflows per project op. Binnen een handomdraai pas je een workflow aan of voeg je een nieuwe toe.
Ernst en meldingen instellen
Bugs verschillen nogal van elkaar in de hoeveelheid problemen die ze veroorzaken. In BugTracker stel je gemakkelijk de ernst van een bug in: klein, groot of kritiek. Dat een kritieke bug direct moet worden opgelost, spreekt voor zich. Aan de andere bugs koppel je eenvoudig een herinnering, zodat de persoon die het probleem op moet lossen bijvoorbeeld dagelijks of wekelijks een reminder krijgt.
Perfecte link met andere Zoho-producten
Zoho Bugtracker werkt uiteraard uitstekend samen met de andere Zoho-producten. Klanttickets binnen Zoho Desk kunnen onmiddellijk als bugs worden ingediend en doorgegeven aan Zoho Projects voor evaluatie, planning en oplossing.